Mintaqaviy malakani oshirish: Bishkekdagi mojarolarni hal qilish bo‘yicha treningda Fazliddin Djamalovning ishtiroki

Mintaqaviy malakani oshirish: Bishkekdagi mojarolarni hal qilish bo‘yicha treningda Fazliddin Djamalovning ishtiroki

news_in

12-18-noyabr kunlari Amerika tadqiqotlari markazi katta ilmiy xodimi Fazliddin Djamalov Qirg‘izistonning Bishkek shahrida mojarolarni hal qilish bo‘yicha intensiv o‘quv dasturida qatnashdi. Bishkekdagi YeXHT Akademiyasi va CRISP (Berlin, Germaniya) hamkorligida Norvegiya xalqaro munosabatlar instituti ko‘magida tashkil etilgan treningda Qozog‘iston, Qirg‘iziston va O‘zbekistondan yetakchi olimlar va tadqiqotchilar ishtirok etib, nizolarni bartaraf etish metodologiyasi bo‘yicha faol intellektual almashinuv platformasini yaratdilar.

 

Sessiyani YeXHT Akademiyasi tadqiqot va o‘qitish bo‘limi boshlig‘i Bedilbay Mamadiyev ochdi. U Akademiyaning ilmiy va tadqiqot faoliyati haqida umumiy ma’lumot berdi hamda uning ilmiy va ta’lim tashabbuslarini rivojlantirish intilishlarini tushuntirdi. Sessiya muvofiqlashtiruvchilari - Qirg‘iziston Tinchlik va taraqqiyot instituti asoschisi Ulug‘bek Nurimbetov va CRISP katta maslahatchisi Katerina Pavlova o‘z tashkilotlarining turli ijtimoiy darajalardagi nizolarni hal etish bo‘yicha faoliyati haqida so‘zlab berdilar. Ishtirokchilar YeXHT Akademiyasining vaqtinchalik direktori Pol Daney bilan ochiq muloqotga kirishib, u Akademiyani kengaytirish rejalari, jumladan, kampusni rivojlantirish tashabbuslari haqida ma’lumot berdi.

 

Trening davomida norvegiyalik sotsiolog Yoxan Galtungning fundamental asarlari va uning mojarolar tipologiyasiga asoslangan holda G‘arb mojarolarni o‘rganish maktabining asosiy tamoyillari ko‘rib chiqildi. Shuningdek, ishtirokchilarga nizolarni tahlil qilish va hal etish uchun ishonchli vositalarni taklif etuvchi yangi yondashuvlar, jumladan, ishtirokchilarni xaritalash, PIN (pozitsiya-manfaat-ehtiyoj) modeli va “Mojarolar daraxti” metodologiyasi muhokama qilindi.

 

Dasturga ziddiyatlarni hal qilish jarayonini chuqurroq tushunish uchun innovatsion pedagogik usullar, shu jumladan rolli o‘yinlar kiritildi. Ishtirokchilar CRISP tomonidan ishlab chiqilgan “Kodori” simulyatsion o‘yinida faol qatnashdilar, bu esa nazariy bilimlarni amalda qo‘llashga yordam berdi. “Supara-Chunqurchoq” etnografik majmuasiga madaniy sayohat ishtirokchilarni mintaqaning ko‘chmanchi jamoalari an’analari bilan tanishtirib, dasturni yanada boyitdi.

 

Fazliddin Djamalovning ishtiroki murakkab geosiyosiy muammolarni hal qilishda mintaqaviy akademik va tadqiqot hamkorligining muhimligini ta’kidlab, mojarolarni hal qilish va unga yondosh sohalarda kelgusidagi hamkorlikka yo‘l ochdi.