Markaz faoliyatidan asosiy maqsad ilmiy-uslubiy, axborot-tahliliy faoliyat orqali barqaror rivojlanish sohasidagi milliy maqsad va vazifalarni samarali amalga oshirishga ko‘maklashishdan iborat.
2024-yil 5-iyun kuni federal parlamentli konstitutsiyaviy respublika bo‘lgan Hindiston Respublikasi o‘zining 18-Lok Sabha umumiy saylovi natijalarini e’lon qildi. Bosh vazir Narendra Modi boshchiligidagi Bharatiya Janata partiyasi (BJP) Hindistonning ikki palatali parlamenti quyi palatasi — 543 aʼzolik Lok Sabxada 240 oʻrinni qoʻlga kiritdi. Bu natija hind siyosiy kuzatuvchilari tomonidan hayratlanarli deb ta'riflandi, chunki BJP o'zining oldingi parlamentdagi o'rinlarining taxminan 20 foizini yo'qotdi, bu esa koalitsion hukumatni shakllantirishni talab qildi.
Tahliliy nashrni o'qish
Geografik joylashuvi, qurgʻoqchil iqlimi va aholining dinamik oʻzgarishi tufayli tarixan suvning “qaynoq nuqtasi” sifatida tavsiflangan Markaziy Osiyo uzoq vaqtdan beri suv bilan bogʻliq murakkabliklar bilan kurashib kelgan, ayniqsa postsovet davridagi oʻzgarishlardan keyin. 1991 yilda yagona iqtisodiy tizimning tugatilishi yangi mustaqil davlatlarni suv resurslarini birgalikda rejalashtirish, taqsimlash va boshqarishni sezilarli darajada o'zgartirib, suvni boshqarishning individual milliy asoslarini yaratishga undadi. Bunga javoban, Markaziy Osiyoning yangi tashkil etilgan beshta davlati 1992 yilda mintaqaviy suv boshqaruvini nazorat qilish uchun Davlatlararo muvofiqlashtiruvchi suv komissiyasini (ICWC) tuzib, dastlab Sovet davridagi suv taqsimoti tamoyillariga amal qilgan. Biroq, bu kelishuvlardan norozilik Markaziy Osiyo mamlakatlari o'rtasida turli iqtisodiy bosimlar va rivojlanish strategiyalari tufayli gidro-siyosiy boshi berk ko'chaga olib keldi.
Tahliliy nashrni o'qish
To‘rtinchi sanoat inqilobi, ya’ni “Sanoat 4.0” nomi bilan ham mashhur bo‘lib, keng ko‘lamli texnologik innovatsiyalar, jumladan, narsalar interneti (IoT), sun’iy intellekt (AI), avtomatlashtirish, katta ma’lumotlar va boshqa raqamli texnologiyalarni nazarda tutadi. Ushbu texnologiyalar ishlab chiqarish jarayonlariga, xizmatlarga va umuman jamiyatga jiddiy o'zgarishlar kiritmoqda. Raqamli transformatsiya allaqachon jahon iqtisodiyoti rivojlanishining harakatlantiruvchi kuchiga aylangani va kelgusi o‘n yil ichida (AKT) dunyo mamlakatlari iqtisodiyoti va jamiyatiga yanada chuqurroq integratsiyalashuvi umumiy qabul qilingan. Xalqaro raqamlashtirish bozori tadqiqot kompaniyasi prognozlariga ko‘ra, 2023-yilga borib dunyoda AKTga sarflangan barcha xarajatlarning 50 foizdan ortig‘i raqamli transformatsiya va innovatsiyalarga to‘g‘ri keladi. Shu bilan birga, tadqiqotlar shuni ko‘rsatadiki, raqamli iqtisodiyot butun iqtisodiyotga nisbatan o‘rtacha 2,5 barobar, raqamli texnologiyalarga investitsiyalar esa “raqamli bo‘lmagan”larga nisbatan 6,7 barobar tezroq o‘smoqda. Tadqiqotlar shuni ko‘rsatadiki, so‘nggi o‘ttiz yil ichida raqamli texnologiyalarga sarmoyaning 1 dollarga o‘sishi yalpi ichki mahsulotning 20 dollargacha o‘sishiga olib keldi, texnologik bo‘lmagan sohalarga investitsiyalarning xuddi shunday o‘sishi esa YaIMning atigi 3 dollarga oshishiga olib keldi.
Intervyuni yuklab olish
Birlashgan Millatlar Tashkiloti faoliyatida mavjud qator tarkibiy va tizimli muammolarga qaramasdan, uning platformalarida nafaqat harbiy xavfsizlik va tinchlikni saqlash, balki iqtisodiy, ijtimoiy va madaniy sohalardagi muammolar bilan bog‘liq asosiy global muammolarning aksariyati hal etilmoqda. BMT Barqaror rivojlanish maqsadlariga (BRM) erishish konsepsiyasini ishlab chiqmoqda. Shuning uchun OOHni universal xalqaro tashkilot sifatida ko'rib chiqish mumkin, u yuqori darajadagi qonuniylikka ega, boshqa hech qanday xalqaro tashkilot egalik qilmaydi.
Yuklab olish
Biz kam va o'rta daromadli 28 mamlakatda milliy immunizatsiya dasturlari narxi va moliyalashtirilishini o'rganib chiqdik: ularning emlash to'g'risidagi qonunchiligi, ularni moliyalashtirish uchun mas'ul tomonlarga, manfaatdor tomonlarga, amaldagi dasturlarga, qamrab olingan vaktsinalar, rag'batlantirish, donor tashkiloti va amalga oshirish jarayonlariga ko'ra saralash. Tahlil asosida 6 ta davlat ixtiyoriy ilg‘or tajriba sifatida aniqlandi: Shri-Lanka, Boliviya, Kosta-Rika, Salvador, Mo‘g‘uliston va Vetnam. Bundan tashqari, Moldova, Ozarbayjon, Butan, Gana, Armaniston, Gruziya va Indoneziya kabi boshqa bir qancha past va o'rta daromadli rivojlanayotgan mamlakatlarning emlash dasturlari o'rganildi. Ushbu mamlakatlarda immunizatsiya dasturlari deyarli barcha nuqtalarni qamrab olgan: muddatlar, etkazib berish, saqlash, qo'llash, oldini olish, monitoring qilish, xodimlarni o'qitish, moliyalashtirish dasturlari va qoidalarga rioya qilish holatlari. Bundan tashqari, immunizatsiyani moliyalashtirish jarayoni ularning milliy qonunchiligida yaxshi belgilangan.
Yuklab olish